Jaarlijks bedrijfsbezoek Ondernemersvereniging

Gepubliceerd op: vr 15 november 2019, 11:50u

De leden bezochten dinsdag 12 november Schadebedrijf Bos-Postema. Het werd een combinatie van een bedrijfsbezoek, najaarsvergadering en diner op locatie.
Schadebedrijf Bos-Postema is inds 1995 een fusie van het bedrijf wat de heer Bos in 1928 begon in Grootegast en het bedrijf wat A Postema in 1907 begon in Briltil. Beide wagenmakers.

In die tijd was de auto in opkomst waardoor er ook meer schades kwamen.  De werkzaamheden verschoven hierdoor meer naar herstel. De schades van tegenwoordig zijn gecompliceerder dan toen. Volstond destijds misschien nog een tik met een hamer tegenwoordig wordt er veel kunststof gebruikt, zit de auto vol met sensoren en zijn er tal van andere technische ontwikkelingen. En dan laten we de elektrische auto’s nog even buiten beschouwing.

In twee groepen kregen de ondernemers een rondleiding van de huidige generatie “Wagenmakers”.

De auto’s worden dusdanig hersteld dat ze weer veilig de weg op kunnen en dat je de schade niet meer kan zien. Eenvoudig gesteld maar dit vergt high-tech apparatuur zoals spectrometers om de juiste kleuren te bepalen en veel cursussen en bijscholing. Bij het bedrijf kunnen alle merken worden hersteld. Naast auto’s worden ook boten, caravans en campers weer tip-top in orde gemaakt.

De nieuwbakken voorzitter Hein Buist nam de traditie van vorig voorzitter Jan Mechielsen over om de vergadering kort en bondig te leiden. Wel werd er een inspanning van de leden gevraagd, middels een enquête moesten zij voorstellen doen voor een excursie en een bedrijfsbezoek. Het diner op locatie werd uitstekend verzorgd door Jenze Kingma van Best Western Plus Hotel Aduard. De leden genoten van een op het jaargetijde afgestemde stamppotten buffet.

Bekijk meer foto's

nieuwsoverzicht »